Pastiche Amsterdam

Pastiche Amsterdam

(Dutch below)

Pastiche Amsterdam 4Pastiche Amsterdam is formed by four students of the Music Teacher department of the Conservatoire of Amsterdam.

Members:

Marjolein Karman

Pastiche Amsterdam Marjolein

As a child, Marjolein was already connected to world music. She used to play a lot on the drums of her nephew, who taught her as well a bit about how to play them from time to time. Meanwhile Marjolein plays the violin, ukelele, piano, guitar, bass guitar, saz and percussion (mainly darbuka, djembe, shakers). During her study to become a Music Teacher she received lessons about world music. In this way she was aqcuainted with the sa zand fell in love with the sounds of this instrument. Now she is following a saz course within her study.

The past years Marjolein sang and played in different bands. For five years she sang in the band 7 Thirsty Days, now she is singing in acoustic trio Maybe tommorow. Marjolein sees Pastiche as a welcome project in addition to her study and other projects.

Fieke Neijsen

Pastiche Amsterdam Fieke

Fieke started music with the playing of percussion. Later she started playing the piano. Especially while playing percussion she got more acquai
nted with world music. She played at B-mol music centre in the world percussion group.

Here she played especially music from Africa and Japan. Fieke is inspired by the oral tradition of world music: you learn bye ear and play most of the time without sheet music. While playing with Pastiche, Fieke is eager in broadening her knowledge of world music.

Gwendolynn de Boer
Pastiche Amsterdam GwennGwendolynn has a great passion for acapella. She has sung in some choirs and takes even more delight in singing with small ensembles. Searching for balance with different voices. Two of her sources of inspiration is the vocal group Laïs and Lelemam. Both groups sing traditional music in a small setting. She is touched by this music and also finds the vocal tradition very intruiging, because it is probably the fisrt form of music that existed. The music is passed on by generations and intertwined with culture and daily life.

 

Pastiche Amsterdam

Pastiche Amsterdam wordt gevormd door drie derdejaarsstudenten van de Opleiding Docent Muziek in Amsterdam.

Marjolein Karman

Pastiche Amsterdam Marjolein

Als kind was Marjolein al verbonden met wereldmuziek. Ze speelde veel op de trommels van haar neef, die haar af en toe ook les gaf. Verder luisterde ze veel naar wereldmuziek.

Ondertussen speelt Marjolein viool, ukelele, piano, gitaar, basgitaa

r, saz, percussie (darbuka, djembé, shakers etc. ) en zingt ze. Op haar opleiding kreeg ze lessen over en met wereldmuziek. Zo leerde ze tijdens een projectweek de saz (een Perzisch snaarinstrument) kennen en werd ze verliefd op de klank. Nu volgt ze saz-les vanuit haar opleiding.

De afgelopen jaren heeft Marjolein in verschillende bandjes gezongen en gespeeld. Vijf jaar lang is ze frontvrouw van de rockband 7 Thirsty Days geweest, nu zingt ze in het akoestische trio Maybe tomorrow. Marjolein ziet Pastiche als een mooie toevoeging op de projecten die ze doet en de lessen die ze volgt.

 

Fieke Neijsen

Pastiche Amsterdam FiekeFieke begon met het spelen van slagwerk. Later is ze hier piano bij gaan spelen. Vooral door het bespelen van slagwerk kwam ze in aanraking met verschillende muziekstijlen van over de hele wereld. Ze speelt bij slagwerkgroep Bmol World Percussion. Hierin speelt ze vooral veel Afrikaanse en Japanse muziek.

Wat Fieke aanspreekt in de verschillende stijlen muziek van over de wereld is dat je het vaak samen of met een groep speelt, je speelt het bijna nooit alleen. Daarbij vindt ze het fijn dat de manier van aanleren veel op je gehoor is en het spel vaak zonder bladmuziek is. In Pastiche vindt Fieke het leuk om haar kennis van wereldmuziek uit te breiden.

 

Gwendolynn de Boer

Pastiche Amsterdam GwennGwendolynn heeft een grote liefde voor meerstemmige a capella-muziek. Ze heeft veel in koren gezongen, maar vindt het nog veel leuker om met een klein groepje meerstemmig te zingen. De zoektocht naar het mengen van stemmen en het vinden van een gezamenlijke klank in een kleine bezetting is iets wat ze altijd al heeft willen doen.

Inspiratiebronnen van Gwendolynn zijn Laïs en Lelemam. Ze is geïntrigeerd door vocale tradities, omdat vocale muziek waarschijnlijk de eerste muziekvorm is die ontstond. De muziek werd mondeling van generatie op generatie doorgegeven en is verweven met de cultuur en het dagelijks leven.